Schrijfvakantie levensverhalen

De eerste schrijfweek in de Algarve staat vast!

Wow, we are in business. Hoe spannend is dat?! Gisteravond heb ik de allereerste schrijfweek op mijn website gezet. Eind september openen we onze deuren voor een schrijfvakantie op ons landgoed.

schrijfvakantie in de zon k               zwembad Algarve

 

Stom voornemen

Ik had mezelf voorgenomen om de deadline lekker ver in de toekomst te leggen. Geen ‘Ik vertrek’ taferelen met een stress waar je ‘u’ tegen zegt. Geen nachten doorhalen om alles op tijd klaar te hebben. Nee, dat nooit! Gewoon rustig aan beginnen, geen druk voelen en in een compleet relaxte sfeer naar de eerste schrijfweek toeleven. Maart leek ons een mooie maand om te beginnen; in de lente, als alles in bloei staat. Een mooie start in het seizoen van hoopvolle verwachting. Casa Dito 8k
Nou, niet dus…

 

Volle reservelijst

Na een zoveelste aanmelding voor de reservelijst voor mijn schrijfvakanties in Toscane, kon ik me niet meer inhouden. Die lijst is té vol! Heel voorzichtig opper ik mijn nieuwe plan aan Jan.
‘Waarom beginnen we niet eerder? September is zo’n mooie nazomermaand.’
Jan kijkt me alleen maar aan.
‘De reservelijst stroomt vol,’ biecht ik eerlijk op.
‘September redden we makkelijk,’ zegt hij met een brede grijns.
‘It giet oan,’ zeg ik lachend. Heerlijk dat hij ook staat te trappelen om de droom te starten.

 

Vol enthousiasme

Dat is nou eenmaal mijn probleem: ik ben soms té enthousiast. Maar het is dan ook heerlijk werk om mijn schrijfdroom te kunnen delen met andere mensen. En dus leg ik even later contact met de nabijgelegen Bed & Breakfast en intussen werk ik vast mijn website bij. Binnen een paar uur is een schrijfweek in september geboren. De eerste persoon van de reservelijst schrijft nog diezelfde avond in voor de week. Nu moeten we wel. Yesss!

 

Levensverhalen schrijven

Er zijn veel mensen die bezig zijn met hun levensverhaal. De keuze of ze er een autobiografisch verhaal of een roman van willen maken is best lastig. Hoe fijn kan het dan zijn om samen met een schrijfcoach over die keuze te sparren. Daarna kun je met de juiste insteek aan de slag!

 

Die heerlijke schrijfflow

Vaak hoor ik van deelnemers dat ze vastlopen tijdens het schrijven. Zo jammer, want met een aantal goede tips en het leren van de belangrijkste schrijftechnieken, komt je in een schrijfflow én komt de drive om het verhaal op te schrijven terug. Dus dát ga ik doen: een week levensverhalen en romans schrijven. In september!

Kom je meedoen?  Hier vind je alle informatieCasa Dito 2015-028kl

 

Natuurlijk kun je me altijd mailen als je vragen hebt over deze schrijfweek:
info @ marelleboersma . nl

 

 

Laat een reactie achter